.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دریای خزر ناجی دریاچه ارومیه

رييس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي گفت: انتقال آب از درياي خزر يكي از گزينه هايي است كه مي تواند به نجات درياچه در حال نابودي اروميه كمك كند.

' يوسف نجفي ' با اشاره به ديدار اخيراستاندار و نمايندگان استان با وزير جهادكشاورزي، افزود: دراين ديدار چاره انديشي فوري و اساسي براي نجات درياچه اروميه مورد تاكيد قرار گرفت.

وي، اظهارداشت: نمايندگان استان در اين زمينه پيشنهاداتي را به وزير كشاورزي ارايه كردند كه انتقال آب از درياي خزر و همچنين رودخانه ارس از آن جمله بود.

نجفي گفت: در كنار گزينه هاي فوق، انتقال آب از رودخانه مرزي در سردشت و كردستان نيز مي تواند جزو موارد مورد مطالعه در اين زمينه به شمار رود.

وي، باروري ابرها، بهره وري مفيد و بهينه از آب در اراضي كشاورزي با تغيير الگوي مصرف در استانهاي آذربايجان شرقي و غربي را از ديگر راهكارهاي مورد نياز براي جلوگيري از كاهش آب درياچه اروميه ذكر كرد.

نجفي با بيان اينكه از وزير جهاد كشاورزي خواسته شد در اين زمينه تمامي امكانات و مطالعات علمي را به كار گيرند، گفت: بايد توجه داشت اين درياچه كه نقشي محوري و مهم در اكوسيستم منطقه دارد، بايد به اولويت نخست اين وزارتخانه تبديل شود.

وي خاطرنشان ساخت: بي توجهي به درياچه اروميه نه تنها استانهاي آذربايجان و كل محيط زيست ايران را با خطر جدي و هولناك مواجه مي سازد، بلكه آثار مخربي در كشورهاي همسايه خواهد داشت.

نجفي، اختصاص اعتبارات لازم و كافي براي پاياب سدهاي استان را از ديگر مطالبات اين مجمع از وزارت جهادكشاورزي عنوان كرد و گفت: هم اكنون 142 سد بزرگ و كوچك در آذربايجان شرقي وجود دارد كه تنها تاكنون 12 درصد از شبكه هاي پاياب آنها احداث شده كه رقمي بسيار نازل و كمي است./ایرنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مهر 1389
مازندرا ن چه سرزمینی است که مرا به یاد حدیثی انداخت مبنی بر اینکه اگر قحطی و خشکسالی امدچکار کنیم فرمودند به طبرستان مهاجرت کنید و عرض کردند اگر انجا قحطی شد چی فرمودند انوقت اخر زمان است واقعا خداوند سبحان نعمت را بر ما تمام کردند اما حیف از ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.